Kære fætre og kusiner. Som den ældste aktive her på siden, - måske snart en af de eneste aktive her på siden? - Så har jeg tilladt mig at ændre lidt på farverne. Dels for at få lidt forårsstemning ind på siden og dels for at vi ikke skal miste de få læsere og interesserede vi har. Fornyelse må der til. I må jo lave det om hvis I kommer forbi en dag og tænker føj for nogle farver? Hvis I altså kommer forbi??? Så har jeg også tilladt mig at slette afstemningsindfaldsvinklen - den har jeg ihvertfald kigget på alt for mange gange og det lader ikke til at der kommer flere tilbagemeldinger. Håber det er okay - ellers må I jo komme på banen. Af banen - af banen - nu kommer bananen. Kærlig hilsen Lene

tirsdag den 16. januar 2007

TIL LENE - Billedekomprimmering

Hej Lene
Nåede at se dit indlæg inden du fjernede det. Håber du smækker det på igen, da jeg gerne vil se de gamle familiebilleder mm..
Når men hvad angår at gøre billederne mindre formoder jeg at du mener at de skal fylde mindre datamæssigt altså i kulobit eller hvad det hedder. Fandt et program som kan komprimmere billeder uden at de bliver mindre i højde og længde. Kvaliteten daler selvfølgelig, men du kan selv følge med i processen så du lige når ned på det ønskede resultat med mindst muligt kvalitetstab. Tryk på det her link http://www.xat.com/ og download det program som hedder Image Optimizer. Programmet er gratis, men jeg kan ikke garantere at det er fri for virus og sådan, men har altså selv downloadet det. Når du har gemt og åbnet programmet åbner du et billede inden i programmet og så dukker der en boks op hvor du kan indstille kavliteten og / komprimmeringen så billedet fylder mindre - tryk herefter på penslen - vupti så skulle det gerne være mindre altså i kilobit eller hvad det hedder. Håber det hjælper.
Kærlig hilsen Mikkel

1 kommentar:

Familien Zøllner sagde ...

Prøver igen - måske er de sidste 2 kommentarer allerede kommet på? Så ta' det som en test. Jeg ville bare sige tak og det vil jeg prøver. Så svarede jeg på dit spørgsmål om sidens farver at: den måske var lidt "Dolly Parton" -det er Tim's benævnelse af farven lyserød. (Det siger de ude på hans flipper-skole: Det frie gymnasium.) Det feminime har vel også ret? Måske kan vi skifte farve hver måned? Selvom jeg ikke aner hvordan man gør? Og så kan jeg ikke få min gæstebog lagt ind på min side? Du er hermed døbt "Lille hjælper" efter Georg Gearløs' bedste ven. (Helle for at være Georg Gearløs). kh. Lene