Kære fætre og kusiner. Som den ældste aktive her på siden, - måske snart en af de eneste aktive her på siden? - Så har jeg tilladt mig at ændre lidt på farverne. Dels for at få lidt forårsstemning ind på siden og dels for at vi ikke skal miste de få læsere og interesserede vi har. Fornyelse må der til. I må jo lave det om hvis I kommer forbi en dag og tænker føj for nogle farver? Hvis I altså kommer forbi??? Så har jeg også tilladt mig at slette afstemningsindfaldsvinklen - den har jeg ihvertfald kigget på alt for mange gange og det lader ikke til at der kommer flere tilbagemeldinger. Håber det er okay - ellers må I jo komme på banen. Af banen - af banen - nu kommer bananen. Kærlig hilsen Lene

torsdag den 15. februar 2007

Fætter Koge-Måges faste asstronomiske madkasse - krumme på Sushi Bar.
















Jeg indleder denne forhåbentlige faste krummes begyndelse med en anmeldelse af Allalenes Sushi Bar fra det høje nord på Islands Brygge. Her finder man på første sal nær kajen en ypperlig resturation med et mærkeligt toilet. Man fornemmer straks man træder ind, altså ikke på toilettet forstås, at der ofte er travlt men hyggeligt. Og man føler sig straks velkommen når kokken alias tjeneren alias opvaskeren møder en med et smil i indgangen. Vi, det vil sige mig og min bedre halvdel, inspicerer faciliteterne og placeres endeligt i barens mest ryddelige lokale. Her hersker en varm stemning om end temparaturen er meget kold i celsius. Dette er givetvis for at Sushien ikke skal gå i forådense. (Iøvrigt forstår vi nu bedre hvorfor en vis kusine altid er varmt klædt på!) Der bliver serveret cola, risvin og rødvin. Og lidt efter ankommer den flotte ferske fisk af en hovedret på fad. Selvom der åbenbart hører ris til vil jeg gerne have lov at uddele ros for den flotte anretning. Her ikke et øje tørt. Der er laks og tun og krabbe indrullet i eksotiske blade placeret på ris i flotte fade. Meget kunstfærdigt. Men bedst af alt er det asstronomiske indryk. Fisk og ris smelter som smør på tungen og vi må kreditere kokken, som er så gæstfri at hun deltager i måltidet, med 7 ud af 6 seks stjerner for en aften med et overdrevet lækkert måltid. Men sådan er det jo med måger og nyfanget fisk. Ellers forløber aften med en altid hygsom bagsnakken, hvor diverse brødre, søstre, fætre, kusiner, fædre, mødre, fastre, mostre, onkler, tanter, bedsteforældre og disses børn, børnebørn, oldebørnog andre lette ofre (herunder os selv)må stå for skud. Vi takker for en meget dejlig, om end noget sløret (Se billederne), aften på Bryggen til Sushi uden Leo, men med soya og sennepsmayonaise allalene.




Reaktionen har valgt at bringe disse tydeligt anonyme billeder af Zarà, kok og Sushi, som på ingen måde fortæller noget om fotografens objektive tilstand ved nattetide.




Henvendelser med invitationer og / eller gratis madkuponer til Fætter Koge-Måges-asstronomiske-madkasse-krummes-reaktion på Scandlines og i Øresund.

1 kommentar:

Lene Zøllner Jensen sagde ...

Til Fætter Koge-Måge. En meget ins'pirrende asstronomisk krumme, det er næsten ligesom om man har været der selv. Jeg vil ikke betæmke mig to gange for at prøve det selv i virkeligheden. Jeg vil se meget frem til næste krumme her på siden, så man som læser ved hvor man skal gå hen i fremtiden og få asstronomiske oplevelser. Tak for det Fætter Koge-Måge. Vh kollega Kloge-Åge.